Foto: Alex Giacomini IKON

Ung i kyrkan

Häng med oss på onsdagskvällar med mycket musik. Du behöver inte anmäla dig innan, det är bara att komma.

Sjung och spela

Alla unga som är intresserade av musik kan vara med på onsdagarna från kl. 17.00 för att sjunga eller spela. Vi övar en stund tillsammans med körledare Johan och lär oss något som vi sedan framför på mässan. Vi försöker variera valet av musik, och du får gärna komma med förslag på sådan musik som du skulle vilja sjunga eller spela.

Onsdagsmässa

En veckomässa, särskilt utformad för och tillsammans med ungdomar. Alla är förstås välkomna. Onsdagsmässan är drygt en halvtimme lång och firas i Åkersberga kyrka på onsdagkvällar kl. 18.00.

Café Doxa

Café Doxa är i Åkersberga kyrka och riktar sig till dig som är 14–20 år. Vi träffas på onsdagar kl. 18.00–21.00, med start i kyrkan där vi har veckomässa. Det är en mysig plats där du träffar nya, härliga människor och får delta i en massa roliga aktiviteter, spela och sjunga. Välkommen!

Ledarutbildning 2023–2024

Som ungdomsledare kan du vara med och sprida gemenskapen, värmen och glädjen från konfirmationen vidare.

Det är kul att sjunga i kör

Att sjunga tillsammans skapar glädje och samhörighet. Det finns grupper för alla åldrar och att vara med i en kör kostar ingenting.