Konfirmation 2024/2025

Nu är anmälan öppen för dig som är född 2010. Ge dig själv chansen att få tid för livets stora frågor och lära känna nya människor på samma gång.

Carl Johans pastorat har konfirmationsgrupper med flera olika inriktningar. På träffar, läger och gudstjänster får vi utforska livsfrågor och kristen tro tillsammans.

Vad är egentligen konfirmation?

Det år du fyller fjorton får du en inbjudan till konfirmation från Svenska Kyrkan. Ordet konfirmation betyder bekräftelse, att vi bekräftar vårt dop. I kyrkan står det för att du hör ihop med Gud genom dopet och att just du är värdefull och viktig. Du behöver inte vara döpt för att börja i en konfirmandgrupp. Många konfirmander döps under sin konfirmationstid.

Du väljer själv den konfirmationsgrupp som passar dig bäst. Oavsett vilket alternativ du väljer kommer du att träffa nya människor och få utforska frågor och riter som berör oss alla.

Du behöver inte ha några förkunskaper, det viktigaste är din närvaro.

Broschyr med information

All information finns samlad i vår konfirmationsbroschyr som du kan ladda ner och läsa här.

Mångfald och allas lika värde

Allas rätt att få vara den de är och älska den de älskar är viktig.

Hållbar utveckling & miljödiplomering

Carl Johans pastorat vill värna skapelsen genom både konkreta insatser i verksamhet och förvaltning och genom att ökad kunskap och teologisk reflektion.

Svenska kyrkans ungas flagga är hissad i en flaggstång.

Ungdomshäng

Ungdomsgruppen Carl Johans Kamraterna är en del av Svenska Kyrkans Unga. Kom hit och träffa nya kompisar, snacka och häng!

En ledare och några ungdomar är ute och går.

Unga ledare

Ledarskap, gemenskap och samtal om tro.

Någon spelar på et trumset, fokus på händerna som håller i trumpinnar.

Husbandet

Musik och sång för unga i Carl Johans pastorat. Vi håller till i Carl Johans församlingshem.

QueerQvällar i Sjömanskyrkan

Är du kristen, HBTQ+ och vill ha en plats där du kan vara du? Välkommen på QueerQvällar i Sjömanskyrkan!

Spelplan med spelpjäser

Spel på ladan

Är du sugen på att spela brädspel? Går du i 5:an, 6:an eller 7:an?