Nära dig - en föreläsningsserie

NÄRA DIG - en föredragsserie i Tynnereds kyrka

Föredrag med inbjuden gäst. Kvällen avslutas med Håll mitt hjärta nära dig-mässa. Programmet för hösten 2024 är inte klart ännu.

Om Nära dig-föredragen
Vi öppnar upp 18.30 för inledande kvällsfika. Föredraget börjar 19.00. Varje kväll innehåller också mässa som är slut cirka 21.00. Föredragen är gratis.

Nära dig-bibelsamtal övriga tisdagar
De tisdagar det inte är föredrag har vi istället bibelsamtal, med start 6/2. Vi inleder med kvällsmässa 18.30, kvällsfika och gemensam läsning av en bibeltext. Samtal och undervisning kring texten och avslutning ca 20.30.

Tynnereds kyrka

Tynnereds kyrka är en större tegelkyrka som har plats för 300 personer. I detta vackra kyrkorum med tegelväggar i varma toner är det stora korset på altarväggen centrum. Här finns församlingshemmet vägg i vägg med kyrksalen.

Om försoning med Samir Sabri

Tisdagen 19 september, en stormig kväll där regnet öste ner, gästades Tynnereds kyrka av Samir och hans otroligt starka livsberättelse.

Så behandlar vi dina personuppgifter - GDPR

Din personliga integritet är viktig för oss i Svenska kyrkan, Västra Frölunda pastorat. Därför vill vi informera om var dina personuppgifter hämtas ifrån, hur vi använder dem och vilka rättigheter du har.