Foto: Magnus Aronson

Fantastiskt engagemang under årets sommarkampanj

Just nu pågår Act Svenska kyrkans sommarkampanj – Bakom varje siffra finns en människa. Runt om i Sverige uppvisas just nu ett underbart engagemang för årets sommarkampanj där församlingarnas arbete gör skillnad.

Det har redan genomförts ett flertal insamlingsaktiviteter för att stödja människorna bakom siffrorna. De senaste veckorna har en rad inspirerande och mångsidiga aktiviteter ägt rum i hela landet för att stödja denna viktiga insats.

Församlingarnas arbete gör skillnad

Ett av de uppskattade evenemangen var ett energifyllt löplopp där deltagare samlade in medel genom att springa för en god sak. Genom sin uthållighet och viljestyrka visade löparna att varje steg räknas för att förändra livet för människor runt om i världen.

Kyrkmarknader har också varit en populär del av sommarkampanjen, och det har bland annat serverats läckra traditionella paltmåltider. Besökare har kunnat njuta av den goda maten samtidigt som de stödjer välgörenhetsinsatser.

Dessutom har sommarcaféer öppnat sina dörrar och internationella grupper har delat med sig av sina bakkunskaper, inklusive färskt bröd och läckra fikaverk. Dessa gemensamma insatser ger en känsla av gemenskap och ger samtidigt ekonomiskt stöd för de människor som behöver det som mest.

Tillsammans gör vi verklig skillnad

Act Svenska kyrkan sommarkampanj - ”Bakom varje siffra finns en människa”, samlar och engagerar tusentals människor över hela landet. Frivilliga och anställda i Svenska kyrkans församlingar sprider information och samlar in pengar till människor som lever i utsatthet. Under #ActSvenskakyrkan och #BakomVarjeSiffraFinnsEnMänniska går det att följa engagemanget runt om i landet.

Stort tack för allt engagemang och lycka till med resten av sommarkampanjen!

Tillsammans för förändring i 150 år

Sedan 1874 har vi fört en kamp för och tillsammans med människor som lever i utsatthet över hela världen. Vi gör det för att vi alla lever under samma himmel, med samma rättigheter till ett värdigt liv.

Tåtra med jordgubbar och grädde. På tårtan står det Act Svenska kyrkan.

Material till kampanjer

Act Svenska kyrkans återkommande kampanjer är en chans att tillsammans synliggöra viktiga frågor för en rättvis värld. Det handlar både om att samla in pengar till det internationella arbetet samt att engagera och skapa opinion i Sverige.