Bild på en datorskäm, mobil och Ipad som visar innehålla från Kunskapsplattformen

Kunskapsportalen Actum är här!

Kunskapsportalen Actum är en digital portal där du kan utforska Act Svenska kyrkans fem fokusområden själv eller i grupp. Perfekt som underlag för workshops, studiecirklar eller när du vill informera om Act Svenska kyrkans arbete.

Vi lever alla under samma himmel. Vi har samma rättigheter, men verkligheten ser olika ut beroende på vem du är och var du bor. Med vår tro som grund lär vi oss tillsammans om den världsvida kyrkan, människors kamp för rättvisa och vad vi själva kan göra för att skapa förändring.

Varje fokusområde innehåller:

• Filmade intervjuer, bilder och berättelser om changemakers i vår verksamhet
  • Inspirerande videos som förklarar varför Act Svenska kyrkan arbetar inom området och vilken skillnad vi gör som kyrka
  • Fakta och tips på fördjupning
  • Interaktiva quiz för att testa din kunskap
  • Smarta funktioner som sparar dina framsteg i plattformen
  • Tips och inspiration på hur du kan vara med och göra skillnad
  • Tillhörande studiematerial i pdf-form som hjälper er att navigera i plattformen i grupp

Dessutom kan du läsa andras böner för världen eller publicera din egen bön, klicka dig runt på världskartan för att se olika exempel på vårt arbete och ta upp kort med diskussionsfrågor att reflektera över själv eller i grupp.