Om Act Svenska kyrkan

Din integritet

Vi värnar om din personliga integritet och din rätt att själv ha kontroll över dina personuppgifter. Om du har några frågor om hur dina personuppgifter hanteras kan du läsa mer nedan eller kontakta oss för mer information.

Act Svenska kyrkan, är en del av Svenska kyrkan och det är Trossamfundet Svenska kyrkan (org nr 252002-6135) som är personuppgiftsansvarig för de personuppgifter som behandlas.

Här kan du läsa om hur dina personuppgifter hanteras när du till exempel ger en gåva, interagerar med våra sociala medier eller på annat sätt kommer i kontakt med oss. Vi berättar hur vi jobbar med marknadsföring för att nå nya givare och målgrupper samt hur du kan påverka vilka kakor som sparas i din webbläsare när du besöker våra digitala plattformar.

Någon sitter och arbetar på sin laptop.

Personuppgifter (GDPR)

Vi värnar om din personliga integritet och vill att du ska känna dig trygg när du ger en gåva eller på annat sätt kommer i kontakt med Act Svenska kyrkan.

Ett gäng ungdomar står på rad med sina mobiltelefoner i handen.

Riktlinjer för sociala medier

Sociala medier är idag en självklar del av mångas liv. Plattformarna innebär dock både personuppgifts- och datahantering som varje användare bör vara medveten om. På den här sidan sammanfattas hur och varför Act Svenska kyrkan använder sociala medier.

Så kvalitetssäkrar vi vårt arbete

Du kan lita på att dina pengar når de människor de är ämnad för. Vi kontrolleras av flera olika aktörer, bland annat auktoriserade revisorer, Sida, Svensk insamlingskontroll, HQAI och Giva Sverige.

Kakor

Fem glada kvinnor.

Givarservice svarar på frågor

Har du frågor eller synpunkter på Act Svenska kyrkan? I alla frågor är du varmt välkommen att kontakta Givarservice så hjälper vi dig.

Kvinna i prästkläder på en strand. Bakom henne leker några flickor.

Om Act Svenska kyrkan

Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor och agerar snabbt vid katastrofer.