Maria Nova

Maria Nova är församlingens kyrkokör

Kören Maria Nova övar med ledaren Ulrika Welin.

Vi har en blandad repertoar av folkligt, klassiskt, visa, modernt m.m.
Kören medverkar i församlingens gudstjänster och musikgudstjänster. Vi sjunger  4-stämmigt och jobbar med våra röster och vår gemensamma körklang.

Att sjunga är både hälsosamt och roligt. Att tillsammans få ha förmånen att skapa musik som vi framför i vår vackra St:a Maria kyrka mitt i byn.

Vi övar på onsdagar kl 19-21 i församlingshemmet. Fika och trevligt sällskap ingår.

Några exempel på vår musik:

Sånger ur musikalen Kristina från Duvemåla  B. Andersson/B. Ulveaus
Mässan ”Gå djupare” B. Johansson
Julkantaten ”Du ljus, du stjärna” H. Kennemark
Faureés ”Requiem”
Klassiska pärlor med Händel, Mozart, Bach, Rutter, Rathbone m fl.
Sånger av bland annat: L. Berghagen, M. Wiehe, E. Taube, P. Bäckman, J Eriksson-Bragdell, S. Nilsson, R. Lövland, K. Lönnå, J-O Kulander m fl.
Julens, påskens, vårens och sommarens traditionella sånger.

Vi gör även projekt tillsammans med andra körer, instrumentalister och orkestrar.

Vi har varit på körresa till  Halle/Leipzig i Tyskland och har planer på en resa till Gotland våren 2025.

Är du nyfiken på kören, är du välkommen att ta kontakt med körledaren Ulrika Welin.

Kom gärna och hälsa på oss en onsdagkväll!