Cykelkyrka i Östra Harg

Musik och mysiga cykelvägar i en härlig mix.

Berit Jendeberg samt Inger och Björne Elebring är några av eldsjälarna bakom cykelkyrkan i Östra Harg.

För tjugofjärde året i rad genomförs cykelkyrkan i Östra Harg.

Öppet 24/6 – 14/7
mån – fre 12.00 – 17.00 och Lör – sön 10.00 – 17.00. Kom gärna in för att säga hej och köpa fika!

Östra Hargs kyrka är också öppen för besök från 10 juni – 11 augusti, Alla dagar 10.00 – 17.00. Då finns Festis och glass att köpa i församlingshemmet. Betalning sker via swish eller kontanter i kollektbössan. Överskottet från försäljningen går till Östra Hargs kyrkliga syförening för vidare befodran till välgörande ändamål.

Både inne i och utanför kyrkan finns aktiviteter att göra tillsammans - pyssla, gå på upptäcksfärd med tipspromenad på kyrkogården och svalka dig i den svala kyrkan.

Musik i cykelkyrkan

”Våra bästa psalmer i ny tappning”- onsdag 26 juni 19.00 Östra Hargs kyrka

Musik i Cykelkyrkan med Psalmligan: Anton Karlsson, Jonatan Modh, Rebecka Dellskog. Efteråt korvgrillning i församlingshemmets trädgård.

”Homenaje a la guitarra” - onsdag 3 juli 19.00 Östra Hargs kyrka

Musik i sommarkväll med Mattias Widéen, gitarr. Korvgrillning i församlingshemmets trädgård efteråt.

”Landskap – toner i trä och metall” - onsdag 10 juli Östra Hargs kyrka 19.00

Musik i sommarkväll med Duo Ictus. Johannes Carlsson och Simon Sahlén – slagverk. Korvgrillning i församlingshemmets trädgård efteråt.