Kyrkans seniorer

Kyrkans seniorer (fd församlingskåren i Alingsås församling) vill vara en mötesplats för samtal och gemenskap.

Kyrkans Seniorer i Alingsås gjorde en utflykt 26 maj. Den startade i Ljurhalla missionsmuseum. Först serverades kaffe med hembakat och sedan följde en guidning av Sven-Olof Vårhall. En lyckad resa avslutades med lunch på Dalbogården. Foto: Gun Christiansson

Vårens program 2024 i Christinaesalen tisdagar kl 16

5 mars Årsmöte
Christinae ungdomskör sjunger under ledning av Johanna Thür och Samuel Ekstener.
4 april ”På den vägen”
Sven Skullered - en emeritus ser tillbaka på livsvandringen.
7 maj ”Vi sjunger in våren”
Vårsånger under ledning av Gun och Kent Christiansson.

Kyrkans seniorer strävar efter att fler skall vara delaktiga och engagerade i församlingsarbetet. Att fler skall kunna delta i förnyelse av gudstjänstlivet, göras medvetna om kallelsen att föra ut evangeliet i vardagslivet och påverka kyrkans framtidsfrågor.

Vi välkomnar även nya medlemmar med glädje!
Träffarna annonseras i Alingsås kuriren.
Se program längre ner på sidan.

KONTAKTPERSON
Monica Eckerdal