Närbild på röda och gula krasseblommor.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Musik i sommarkväll i Hemsjö och Stockslycke

Sommarmusikkvällarna är sen länge en uppskattad del av Svenska kyrkan Alingsås verksamheter. Alltid fritt inträde. Välkommen att lyssna!

Som vanligt inleder Hemsjökören sommarmusiken i Hemsjö kyrka.
Lördagen den 1/6 kl 18 (obs veckodagen och tiden)

”En sommarafton” med Hemsjökören, Johan Ivarson piano och Madeleine Wengblad dirigent.

Musiker som kommer till Hemsjö kyrka i sommar. Mer information nedan.

Sommarmusik torsdagar i Hemsjö kyrka kl 20, våffelcafé från kl 18 i f.hem.

13/6 ”The Silver Swanne” Elisabetansk konsert med kören Mikaeli sångare, fem gambor, luta och två solister, Ingemar Andersson och Marie Lindström.

27/6 ”Klassiska pärlor” Duo Dialog består av klarinettisten Dan Larsson och gitarristen Magnus Grönlund.

4/7 ”Toner och tankar från en kyrkoruin” Stråktrion TRIOLUS med Cecilia Luther, fiol Torbjörn Luther, fiol och viola och Hanna Salo, cello.

18/7 ”Cello och harpa” med Anders Sjökvist, cello och Renate Strahlhofer, harpa.

1/8 ”Pianokonsert” med Helen Sällfors, piano.

15/8 ”Kvinnliga tonsättare” Anna Maria Friman, sopran, Amanda Flodin, mezzo, Karl Peter Eriksson, baryton och Ulrika Davidsson, cembalo.

29/8 ”Peoria och Hemsjökören kommer igen!” Peoria Jazzband och Hemsjökören, digigent Madeleine Wengblad.

Sommarmusik onsdagar i Stockslyckekyrkan kl 19.00, café från kl 18.00.

5/6 Seniorkören Vitalis sjunger sommarsånger under ledning av Lollo Konnebäck och Björn Eriksson.

19/6 Sommarmusik med sångaren Peter Loguin.

14/8 Sommarmusik med Rytm Art Duo - Daniel Berg och Fredrik Duvling.

28/8 Sommarmusik med ”Ida Wingborg Trio” - Ida Wingborg sång, Anton Tallroth kontrabas och Emrik Claesson gitarr.