En diakon håller en annans hand i sina händer. Ett stearinljus med kristusmonogram brinner på bordet mellan dem.
Foto: Kristin Lidell /Ikon

Få hjälp & stöd

Att svara på Jesu uppdrag att möta människor med villkorslös kärlek är kyrkans diakoni. Kyrkan har ett socialt ansvar att ställa upp för och erbjuda hjälp till varje människa. Vi möter dig i utsatta livssituationer och samlas, pratar, hälpar. Närvaron är väldigt viktig i våra liv, och det kan vi bidra med. Att bli sedd och bekräftad kan läka det mesta, därför ger vi möjlighet till samtal både i grupp och enskilt.

Diakoni - kyrkans sociala ansvar

Diakoni är kyrkans sociala ansvar och en uppgift för varje kristen människa. Våra diakonala medarbetare ansvarar för och samordnar församlingens diakonala insatser.

Kyrkans käk - laga mat i gemenskap

Vill du lära dig att laga mat eller behöver du extra matlådor? Då är “Kyrkans käk” nåt för dig!

Kyrkcafé i Franciskus anda

Öppet måndagar kl. 9:30-12:00 i Heliga Trefaldighets kyrka. Kom in för en stund gemenskap.

Sorgegrupp för ungdomar

När andra inte kan förstå, kan en sorgegrupp vara till hjälp. Helt utan krav. En sorgegrupp för dig som är ung och bär på sorg.

Leva vidare

Kom och var med i vår gemenskap och samtal kring livet efter att någon nära har avlidit. Gruppen har startat den 12 februari och träffas varannan måndag.

Någon tar soppa ur en stor kastrull.

Torsdagsträff med Sopplunch

Nu är vårens program för januari till mars spikat! Välkommen torsdagar kl. 12 till Trefaldighetsgården.

Torsdagsträff i Sockenstugan

Varmt välkommen i gemenskapen, torsdagar kl. 10-12.

Andakt i Medåker

Alltid första onsdagen i månaden på Klockargården

Diakonikören

Välkommen att vara med!

Götlundas kyrkliga syförening

Vi träffas jämna veckor på onsdagar. Hör av dig till Anna Katri Kuronen vid frågor.

En äldre person formar ett hjärta med fingrarna mot kameran.

Äldreboenden

En gång i månaden kommer vi på besök till Arbogas olika äldreboenden. För samtal, andakt och underhållning.

Be en bön. Låt hoppet växa.

Till bönewebben