Franciskusvandring i Arboga - karta

Franciskusvandring

Välkommen att gå vår Franciskusvandring! Du kan gå hela sträckan som blir ca 10 km eller en utav vandringarna som då blir ca 5 km vardera. Vandringen är på asfalt och grusvägar.

En bra plats att utgå ifrån är Heliga Trefaldighets kyrka. I kyrkan ligger vandringskartan som innehåller information kring de olika platserna som du kan stanna upp vid. Kartan är gratis att hämta och kan också laddas hem i pdf form. Det finns även bön att läsa på vägen och bönboken finns att köpa i Heliga Trefaldighets kyrka.

Längs vandringsvägen har vi ställt upp skyltar med information och QR-koder. Fota QR-koderna med din kamera i mobiltelefonen, så kan du klicka dig vidare till vår hemsida med mer information om tema och uppdrag.

Franciskusvandring