PILGRIMSLIV

Olika aktiviteter under 2024 på temat pilgrim

PILGRIMSLIV i Askersunds pastorat under 2024:

19 maj Vallfartmässa till Riseberga klosterruin

Söndag 19 maj kl 11.00 firas det traditionsmässigt vallfartsmässa vid Riseberga klosterruin. Ta gärna med en fikakorg. Vi kör med kyrkbussen från parkeringen vid Sofia Magdalena kyrka kl. 9.30. Anmäl dig till askersund.anmalan@svenskakyrkan.se senast fredag 17 maj kl. 12.00 om du vill åka med.

1 juni Pilgrimsvandring

Samling med bilar på Landskyrkans parkering 9.00. Därifrån tar vi oss till vandringens start och går en ca 10 km lång sträcka med en helig plats i sikte. En pilgrimsvandring är en vandring för både kroppen och själen. Vi vandrar delvis i tystnad och vi gör pauser både för kroppens vila men också för inre reflektion.

Anmälan i formuläret längre ner på sidan.

Vid frågor kontakta Bitte Blom 070-264 49 33

30-31 augusti Pilgrimsvila i Snavlunda

Fredag 30 augusti kl. 17.00 till lördag 31 augusti kl. 17.00

Vi vilar i stillhet, bön, sång och vandring för dig som vill och kan. Vi spenderar dagarna i Snavlunda kyrka, församlingsgården och i det böljande vackra landskapet i naturreservaten Snavlunda– och Tjälvesta ängar. Kostnad 100:- betalas på plats.

Anmälan ej öppen ännu, den öppnar under juni och sista anmälningsdag kommer att vara 12 augusti. Varmt välkommen hälsar ledarna Bitte Blom och Malin Strömbäck

Frågor? Kontakta Malin 072-231 28 14

Välkommen med din anmälan. Fyll i uppgifterna nedan och klicka på "Skicka".