Drop-in-dop i Billdals kyrka

Välkommen lördag 25 maj 10.00-13.00. Ett drop-in-dop passar alla; barn, ungdomar och vuxna. Du behöver inte göra någon anmälan om dop till församlingen i förväg. Församlingen står för präst och musiker.

Församlingens dopklänningar och några kåpor som finns att låna till dopet.

Det finns möjlighet att låna en av församlingens fem dopklänningar men det finns inget krav på dopklänning eller dopdräkt utan det går lika bra att bli döpt i vanliga kläder.

Vi bjuder på fika!

Några saker du behöver tänka på i förväg:

• Om den som ska döpas är under 18 år behöver du uppge barnets personnummer och ta med legitimation på samtliga vårdnadshavare eller undertecknat samtycke från båda vårdnadshavare.
  •  Vuxen som döps ska ta med sin legitimation.
  • Om ni inte är folkbokförda i Sverige, eller saknar personnummer, bör ni tala med prästen i förväg.

Välkommen!

Läs mer om dop samt dop i Askims församling.

En bebis i dopklänning och hårband hålls i en mans armar.

Dop

I dopet får vi ett löfte om att Gud alltid har omsorg om oss. Att vi är sedda, älskade och bevarade precis som vi är. Dopet är en vacker och glad tradition som bjuder in till gemenskap.