Foto: MostPhotos

Mötesplatser

i Askims församlings tre kyrkor

Soppa med program: Från alla tungor

Predikan, soppa och program. Tony Larsdal, präst och översättningsansvarig på Stiftelsen Svenska Folkbibeln, har ett varmt intresse för Bibeln och dess grundspråk men fascineras också av musik, människomöten och andra kulturer. Han tar med oss på en spännande resa på minst tre nivåer. Grunden är hans resor för att hitta sin kallelse som bibelöversättare, men det är också en resa i musikens värld. Billdals kyrka måndag 20 maj 11.00.

Sopplunch

Soppa och gemenskap i församlingssalen efter middagsbönen 11.45. Mikaelskyrkan tisdagar 12.00-14.00.

Fredagscafé

En öppen och inbjudande miljö med kaffeservering, gott tilltugg och trevlig samvaro! Askims församlingshem fredagar 13.00-15.00.

Pilgrimsvandring i Askims församling

Naturen har blivit en tillflyktsplats för andhämtning, möten och existentiella upplevelser. I våra vandringar anknyter vi både till naturen och till kyrklig tradition. Välkommen att gå med oss!

Naturen predikar-vandringar

Vid fyra tillfällen närmar vi oss naturen med tilltro till att den kallar till andra perspektiv och bjuder till balans för stressade själar. Vi stannar upp i skapelsen utifrån erfarenheter från skogsbad, mindfulness-meditation och pilgrimsvandring och fikar tillsammans. Tisdagar 16.30-18.00, samlingsplatser nära Sisjön. Tillfällen: 21/5, 28/5, 4/6 och 11/6. Anmälan till vart och ett av tillfällena senast dagen innan.

Regnbågsmässa

Välkommen till mässa som inledning på ”Kyrkan på West Pride”. Eric Muhl präst, Karin Bengmark musiker. Billdals kyrka 9 juni 10.00. Billdals kyrka går även med i Pride paraden lördag 15 juni.