Foto: Ingela Olander

Mötesplatser Billdals kyrka

GEMENSKAPSGRUPPEN

Måndagar ojämna veckor 11.00-13.00.
Träffpunkt för damer, fika och samvaro. Om du vill tar du med ditt handarbete.

HERRGRUPPEN

Tisdagar ojämna veckor 11.00-13.00.
Träffpunkt för herrar, med fika och samvaro.

SOPPA MED PROGRAM

En gång i månaden 11.00-13.00.
Predikan, soppa och program.

Soppa med program: Från alla tungor

Predikan, soppa och program. Tony Larsdal, präst och översättningsansvarig på Stiftelsen Svenska Folkbibeln, har ett varmt intresse för Bibeln och dess grundspråk men fascineras också av musik, människomöten och andra kulturer. Han tar med oss på en spännande resa på minst tre nivåer. Grunden är hans resor för att hitta sin kallelse som bibelöversättare, men det är också en resa i musikens värld. Billdals kyrka måndag 20 maj 11.00.

Soppa med program Billdals kyrka våren 2024.

Rastplatser - tema klimatet

Onsdagskvällar i Billdals kyrka där vi träffas för samtal och tankeutbyte i olika temagrupper. I små grupper utforskar vi livet och tron till exempel genom böcker, samtal och musik. Start och informationskväll onsdag 28 februari 18.30-21.00.

Närbild på en maskros.

Leva vidare

En samtalsgrupp om sorgen. Vi träffas 5-6 gånger tillsammans med en diakon och/eller präst för att få tala om känslor, upplevelser och erfarenheter. Vi lär oss också lite om sorgens olika faser och om hur livet kan gestalta sig. Nya grupper startar i Billdals kyrka och i Mikaelskyrkan under våren. Välkommen!

Messy Church

En kväll i gemenskap - ett annorlunda sätt att vara kyrka. Billdals kyrka anordnar regelbundet Messy church-kvällar med olika teman. Kvällen börjar med gemensam måltid och därefter aktiviteter och samtal kring kvällens tema. Träffen avslutas med andakt eller mässa.

Veckomässa Billdals kyrka

Veckomässa i Billdals kyrka firas onsdagar jämna veckor klockan 19.00. (Sommaruppehåll juni - augusti)