Foto: Ola Hedenrud

Pilgrimsvandring i Askims församling

Naturen har blivit en tillflyktsplats för andhämtning, möten och existentiella upplevelser. I våra vandringar anknyter vi både till naturen och till kyrklig tradition. Välkommen att gå med oss!

Naturen har blivit en tillflyktsplats för andhämtning, möten och existentiella upplevelser, ännu mer under det senaste året. I våra vandringar anknyter vi både till naturen och till kyrklig tradition med seklers erfarenhet av vandring också med inre mål. Enkelhet och öppenhet är ledord.

Välkommen att vara på väg tillsammans, där vägen tillsammans också är meningen. Vi går ut i naturen, bland annat på mindre stigar med
rötter och ojämnheter. Vi går under tystnad vissa sträckor och gör några stopp på utvalda platser för reflektion och samling, utifrån till exempel något i naturen, ett tema eller en bibelhändelse. Medhavd lunch/fika, bra skor och kläder efter väder.

Torsdag 23 maj 10.00-14.30

Tema: Vårtid i vår tid. Vandring mellan Mikaelskyrkan och Askims kyrka. Vi håller oss till underhållna grusstigar och går i något långsammare tempo. Vandringen avslutas med enkel pilgrimsmässa. Anmäl senast 16/5.

Lördag 15 juni 9.30-16.00

Vandring i Sisjöterrängen med pilgrimstemat Bekymmerslöshet.