Någon håller i en finsk bibel.

Sverigefinsk verksamhet

Den huvudsakliga verksamheten sker i Glöstorpskyrkan på Tuve torg - tvåspråkiga gudstjänster, gemenskapsgrupper och möjlighet till samtal och stöd på finska. På denna sida kan du läsa mer om den sverigefinska verksamheten i Backa pastorat.

Andakt på Glöstorpshöjden

På Glöstorpshöjden finns två finska avdelningar. En gång i månaden besöker Backa pastorat dessa och håller i en andakt som alla boende gärna får delta i. På denna sida kan du se kommande datum.

Glöstorpkyrkan bland höstlöven.

Tervehdys / Hälsning

Emmauskävely! Tervetuloa mukaan Emmaus matkalle 1/4. Aloitamme Glöstorpin kirkolla 12.30 ja kävelemme Tuven kirkolle. Välkomna till Emmausvandringen 1/4. Vi startar från Glöstorpskyrkan 12.30 och går till Tuve kyrka.

Samtal och stöd på finska

Vill du prata med någon på finska? Hör av dig till finskspråkig präst om du är vill boka in ett samtalsmöte eller om du vill veta mer om pastoratets finska gemenskap- och samtalsgrupp. På denna sida kan du även läsa mer om Svenska kyrkans Sverigefinska telefonjour.

Vad gjordes 2022 och vad är möjligt 2023?

I detta dokument kan du läsa om vad som gjordes inom den sverigefinska verksamheten under 2022 och vilka möjligheter som finns för 2023.