Foto: Klas-Peter Suneson

Högmässa i Församlingsgården med forum och lunch 28 april

Söndag 28 april

April månads sista söndag firar vi Högmässa i Församlingsgården k 10.00. Sven-Evan Svanberg är präst för dagen.

Efter högmässan blir det föredragsforum och kyrklunch på temat  "Hopp för skapelsen och livet, att fortsätta tro och hoppas när allt verkar gå åt skogen".

Hjärtligt välkomna!

En person med målade naglar följer med sitt pekfinger melodin i en uppslagen psalmbok.

Kyrkoåret och våra högtider

Kyrkoåret är en kalender där du varje vecka kan läsa olika bibeltexter. De handlar bland annat om Jesus liv och innehåller tankar om livet.

Tänd ett ljus eller be en bön

På Svenska kyrkans bönewebb kan du be och tända digitala ljus

Kvinnlig präst på strand med barn i bakgrunden.

Act Svenska kyrkan

Tillsammans med andra kyrkor, organisationer och frivilliga arbetar Act Svenska kyrkan långsiktigt mot fattigdom, förtryck och orättvisor och agerar snabbt vid katastrofer.