Till innehållet Till undermeny

Nässjö pastorat

Vårt mål: att SKAPA, UPPRÄTTHÅLLA & FÖRDJUPA relationer mellan människor och Gud!

Välkommen till Nässjö pastorat och församlingarna
Almesåkra, Barkeryd-Forserum, Bringetofta, Malmbäck, Norra Sandsjö och Nässjö.

PASTORSEXPEDITIONEN
Besöksadress: Mariagården, Norråsagatan 12, Nässjö.
Epost: nassjo.pastorat@svenskakyrkan.se

Öppettider, ni når oss säkrast helgfri vardag:
måndagar kl. 10.00-13.00, 14.00-15.30
tisdagar kl. 10.00-13.00, 14.00-15.30
onsdagar kl. 14.00-17.00
torsdagar kl. 10.00-13.00, 14.00-15.30
fredagar kl. 10.00-13.00

Kalender

Vad händer i Nässjö pastorat? Här, i vår kalender för Svenska kyrkan i Nässjö pastorat, så hittar du såväl gudstjänster som verksamhet av olika slag.

Information och kalender

Välkommen! Du har just "landat" på en av våra websidor för Nässjö pastorat. Här hittar du sånt som är aktuellt just nu.

Anslagstavlan!

Vår digitala anslagstavla - här samlar vi en del av de affischer som ni också hittar på våra vanliga anslagstavlor utanför kyrkor och församlingshem.

Nässjö pastorat söker Kyrkogårdschef

Ledig tjänst: Församlingspedagog med inriktning ungdom

Svenska kyrkan i Nässjö pastorat söker en församlingspedagog med inriktning ungdomar. Är det dig vi söker?

Barnmötesveckan

Torsdag 3 oktober -söndag 6 oktober i Klockargårdskyrkan

Bettan & Lotta - En jul tillsammans igen

Torsdag den 28 november 2024, kl. 19:30 i Barkeryds kyrka

Cyberangreppet 23 november 2023

Svenska kyrkan utsattes den 23 november 2023 för ett cyberangrepp, en så kallad ransomware-attack. Klicka här för att få mer information om angreppet och efterföljande konsekvenser i form av stulen data.

Delgivning: Gravrättsinnehavare sökes

Nässjö pastorat söker gravrättsinnehavare till gravplatser på kyrkogårdarna i Almesåkra, Barkeryd, Bringetofta, Forserum, Malmbäck, Norra Sandsjö, Annefors och Skogskyrkogården i Nässjö.

Från mina händer till där det händer

Varje dag slås människors liv i spillror av krig och katastrofer. Just nu lever 300 miljoner medmänniskor i djup kris utan tillgång till det mest nödvändiga. Situationen är akut och vi behöver agera.