Samtalsgrupper

Vad är meningen med livet? Går det att förlåta allt? Vad händer när man dör? Vem är Jesus? Vad handlar söndagens text egentligen om? Svenska kyrkan i Boden erbjuder samtalsgrupper kring olika teman där samtalet alltid står i centrum.

En pensel och penseldrag i olika färger.

Kreativt café

Gillar du att måla? Vill du inspireras och möta andra i samtal? Nu kan du anmäla dig till vårens kreativa café, där vi samtalar och målar i akvarell och akryl. Nybörjare är lika välkomna som proffs!

Några äldre sitter runt ett bord och spelar ett sällskapsspel med olikfärgade byggklossar som inte ska rasa.

Man ska leva-träffar

Varje dag är en sällsam gåva - en skimrande möjlighet. I höst startar vi en samtalsgrupp i Matteuskyrkan som träffas på onsdagar 13:30-15:00.

Bibelstudier tema lärjungaskap

Varje måndag kl. 18.00 ses vi i Rörvikskyrkan där vi pratar om kristen tro och bibeln, Tema Lärjungaskap. Vi lyssnar till kort föredrag, läser texter och samtalar/ delar kring dagens ämne. Fika ingår. Ledare Burka Idosa.

Två händer håller varandra, på ett regnbågsfärgat tyg.

Hos oss finns en öppen HBTQIA+ samtalsgrupp i Matteuskyrkan, där vi kan prata om allt mellan himmel och jord.

Gula och lila krokusar sticker upp ur snön.

Mångfaldens trädgård

Är du intresserad av biologisk mångfald? Vill du vara med och skapa en trivsam plats för insekter, växter, människor och djur? Eller längtar du kanske efter att lära dig mer? Välkommen till Mångfaldens trädgård i Matteuskyrkan!

En bibel ligger i en tygkasse.

Nyfiken på Bibeln och kristen tro?

Då är AL MASSIRA något för dig!

Händer som håller i en Bibel.

Bibelsamtal och veckomässa

I samband med att vi firar veckomässa i Mikaelskyrkan är du välkommen till samtal kring bibeltexterna som kommer att tas upp i gudstjänsten.

Alpha

Om du är nyfiken på den kristna tron är detta rätt tillfälle för dig att få veta mer. Rörvikskyrkan strävar efter att regelbundet hålla Alphakurser. Info om aktuell kurs finns i kalendern. Vi äter en gemensam middag och fortsätter med en föreläsning (video med svensk text) och gruppsamtal (på svenska). Det finns möjlighet till barnpassning under kvällen.

Ur en stolsficka sticker Hela familjens psalmbok upp.

Verksamhet för alla åldrar

Svenska kyrkan i Boden har ett rikt utbud av verksamhet för människor i alla åldrar.

Klocktornet på Överluleå kyrka.

Våra kyrkor

Titta närmare på kyrkorna som finns här i Svenska kyrkan i Boden - i stan, Sävast, Bredåker, Harads och Gunnarsbyn.