Kummelnäs kapell

Kummelnäs kapell hittar du under tallarna i Kummelnäs på Kummelnäsvägen 70, nära buss 421:s hållplats Engelbrektsvägen.

I Kummelnäs kapell anordnar vi under sommarhalvåret eftermiddagar i kapellet tillsammans med odlingsgruppen. Även Juldagens julotta är en fin tradition.

Uthyrning
Boo församling hyr ut Kummelnäs kapell för dop och dopfika. Det finns plats för 50 personer (10 barnstolar).
I lokalen finns:
 2 hyllor i kylskåp
 1 dubbelkaffebryggare
 6 termosar
 Vattenkokare
 Städutrustning
 Microvågsugn
 Elpiano

Kummelnäs kapells historia
Kummelnäs kapell byggdes 1925. Det uppfördes av medlemmarna i Östra Kummelnäs förening för kristlig verksamhet. Kapellets vackra utformning är präglad av 1900-talets frikyrkorörelse.

Boo församling övertog kapellet 1981. Det gjordes då en grundlig renovering. Då fick den rektangulära byggnaden även en takryttare och en nygjuten klocka. Kummelnäs kapell är numera skyddat enligt kulturminneslagen.

Kummelnäsvägen 70

Kummelnäs uppdukat