Alla människor behöver bli sedda och bekräftade!

Tillsammans kan vi dela erfarenheter och samtala om det som är viktigt.

I brytningstiden mellan barn- och vuxenvärld händer det mycket i en människas liv. Stora frågor och tankar dyker upp och det gäller att hitta sig själv och vem man är.

Varför ska du då konfirmera dig? Under konfirmationstiden samtalar vi om vad det innebär att vara kristen, vem Jesus är och vad det finns för mening med livet. Alla dessa frågeställningar och många fler delar vi gemensamt. För oss är dina frågor och funderingar viktiga. Förutom att lära känna varandra och ta reda på mer om vad tro är åker vi på läger deltar i olika gudstjänster och en hel del annat.
Följ länken nedan och se när vi gjorde Tidsresa med konfirmanderna i samarbete med Länsmuseet i Kalmar och Växjö stift.

Nya kompisar och mer kunskap

Om du väljer att konfirmera dig hoppas vi att du efteråt ska känna att du fått fundera på frågor som du tycker är viktiga tillsammans med andra, att du fått många nya kompisar och haft en jätterolig tid, och att du lärt dig mer om Gud, Jesus, livet och världen.

Kanske blev du mer nyfiken på kyrkan och kristen tro, eller så var inte kristen tro något för dig, men nu du vet vad det handlar om.

Tycker du att det verkar spännande eller har frågor om konfirmationsläsning kontakta pastorsexpeditionen. Det går även att hitta en del svar på sina frågor via: https://www.svenskakyrkan.se/konfirmation/vanliga-fragor-och-svar

Vuxenkonfirmation

Naturligtvis kan man även som vuxen konfirmera sig.

Konfirmationsgrupp 2022/2023

Vi inbjuder dig till konfirmation.
Vi träffas ett par gånger i månaden och åker på ett par läger under året.

Vi ser fram emot att få träffa och lära känna dig.

Konfirmandledarna!