Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Kung i Robertsfors

Nyhet! Mat, musik, kompisar och kul aktiviter – varje onsdag blir Robertsfors kyrka bästa platsen att hänga på för dig som går på högstadiet eller gymnasiet.

Oavsett om du brukar komma till kyrkan eller aldrig har varit innanför dörren ska Kung vara ett schyst ställe att var på efter skolan på onsdagar. Här hittar du kompisar att hänga med och varje gång lagar vi middag och äter tillsammans. Dessutom blir det spex, lek, musik och olika aktiviteter. När du behöver det finns det också plats och tid att bara ta det lugnt – på Kung får du vara dig själv.

Du måste inte kalla dig för kristen eller veta om du har en tro för att hänga på Kung i Robertsfors men vi hoppas att du är nyfiken på om det finns mer i livet än det du kan se. Varje gång firar vi en kort andakt tillsammans – kanske upptäcker du att det är något för dig.

Onsdagar, drop in från 15.30
Robertsfors kyrka

Datum för kommande Kung hittar du i webbkalendern >>

Ungefär så här ser en kväll på Kung ut:

15.30 Drop in och häng
16.30 Samling med andakt
17.00 Middag
17.30 Gemensam aktivitet
18.30 Drop ut
19.00 Hej då!

En ung tjej sitter i en soffa med händerna runt en kille för att visa honom något på sin mobiltelefon.
Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Oss träffar du på Kung