Sommarläger i Munkviken 2024

Publicerad Ändrad

Gillar du sång eller äventyr? I slutet av juni och mitten av augusti kan du få åka med på roliga läger i Munkviken utanför Lövånger. För barn som bor i Bygdeå församling är halva lägeravgiften subventionerad för att så många som möjligt ska ha råd att åka med.

På Munkvikens lägergård vid kusten strax söder om Lövånger har det ordnats läger sedan början av 1940-talet och här sprudlar det av aktivitet hela året. Många är de ungdomar som genom åren varit på konfaläger på Munkviken och i sommar ordnas det också flera läger för dig som är 9 år och uppåt. Förutom lägren som du kan läsa om på den här sidan finns det också familjeläger, tillsammansläger och läger dit barn kan ta med sina mor- eller farföräldrar. Mer om de lägren kan du läsa här.

Musikalfabriken

Munkviken, 27–29 juni 2024

För dig som är född 2013–2015 och gillar att sjunga.

Ett läger där vi gör en musikal tillsammans. Vi hinner också utse Munkvikens Mästare, prova vildmarksbad och mycket mera.

Ledare: Johanna Tegnér,( Lövångers församling) Mona Norberg (St Örjans församling) och Maria Wiklund (Munkviken).

Pris: 1500 kronor men du som boi Bygdeå församling betalar bara 750 kronor,  resten står Stiftelsen Björkmansgården för.

Anmälan: Öppnar 12 april och stänger 13 juni

Anmälan och frågor: info@munkviken.se eller 0913-10863, ange vid anmälan barnets personnummer och att du bor i Bygdeå församling

Äventyret

Munkviken, 13–15 augusti 2024

För dig som är född 2011–2013

Ett läger där vi utmanar varandra och oss själva. Vi badar tunna, bygger vindskydd och flottar, är med på lägerbål och andakter och en hel del annat.

Ledare: Lina Stenlund (Bygdeå församling), Adam Wahlberg (Munkviken) och Eva Johansson (Munkviken).

Pris: 1500 kronor, men bor du i Bygdeå församling betalar du bara 750 kronor, resten står Stiftelsen Björkmansgården för.

Anmälan: Öppnar 12 april och stänger 30 juli

Fler aktiviteter för barn- och familj

Sommarläger i Munkviken 2024

Sång & lek i Åkullsjön

På tisdagseftermiddagar hälsar vi alla barn förskoleklass–åk 3 välkomna till en dryg timmas kul tillsammans i bönhuset.

Tre flickor tittar busigt upp bakom en kyrkbänk.

After School

Finns det inget kul att göra efter skolan? Jodå, i både Bygdeå och Robertsfors får alla som går i åk 4–6 komma till After School.

Happy Voices – barnkörer som gör dig glad!

Sånger med fart, musiklekar och annat kul – var med i Happy Voices – barnkören för alla som går i förskoleklass och uppåt.

Kyrkis - Kyrkans barntimmar

Kyrkans barntimmar är en dopuppföljningsverksamhet för alla 4- och 5-åringar. Vi berättar om Bibeln, sjunger, målar, pysslar och leker.

En pojke pysslar med papper, snören och tejp. Han skriver något.

Miniorer

Miniorerna är grupper för de mindre skolbarnen Ånäset. Det blir lek, pyssel, fika och annat kul.