Treans spårvagn passerar utanför Carl Johans kyrka en solig sommardag.

Hållplats Carl Johan

Onsdagsmusik, gemenskapsträff, psalmkraft och sopplunch.

En hållplats i vardagen

Varje onsdag, med undantag av röda dagar, finns det möjlighet till en mötesplats. Under våren skiftar platsen pga. Carl Johans kyrkas renovering. Vi flyttar ned till församlingshemmet med undantag av ett par tillfällen som förläggs till S:ta Birgittas kapell.

Lunchandakt & Gemenskapsträff

Efter en stunds stillhet serveras kaffe och smörgås. En inbjuden gäst tar vid ca kl. 13 för att underhålla, inspirera eller rent av utmana. Se innehåll och datum i programmet nedan. Carl Johans församlingshem.

Onsdagsmusik

I älskade S:ta Birgittas kapell (obs plats!) får vi lyssna till ljuva toner samt själva sjunga. Kaffe och smörgås. 22/5.

Taizébön

Musik-Stillhet-Tystnad-Ord på vägen. Sånger på olika språk från klostret i Taizé i Frankrike. Därefter sopplunch. 8/5.

Program för Hållplats Carl Johan

Klicka på kalendern här nedanför så listas aktuella tillfällen. I kyrkan kan du hämta en folder med terminens datum. Du kan också läsa och ladda ner foldern här:

Programfolder våren 2024

Gudstjänst

Vi firar gudstjänst i Carl Johans församlingshem varje söndag kl. 11. Välkommen!

Konsertprogram

Konserter och musikgudstjänster i S:ta Birgittas kapell, på Röda sten.

En diakon samtalar med en person utomhus.

Diakoni

Diakoni är kyrkans omsorg om medmänniskan och skapelsen, ibland kallas det också för kyrkans sociala arbete.

Samtalsmottagning

Du kanske skulle prata med någon? Något har hänt i livet; en plötslig sorg, en brusten relation eller en situation som du inte vet hur du ska hantera. Boka tid hos oss!

Två tecknade fåglar som sjunger glatt.

Kom och sjung!

Inga förkunskaper, ingen anmälan, ingen kostnad. Bara kom och sjung!