Barnens katedral

En plats där barn kan växa och där deras röster blir hörda.

Barnet har rätt till kärlek. Barnet har rätt till respekt. Barnet har rätt till bästa möjliga förhållanden att växa och utvecklas under. Barnet har rätt att leva i nuet. Barnet har rätt att umgås med Gud.

Henryk Goldszmit

Upptäck Barnens katedral!

Nu samlas Masthuggskyrkans barnverksamheter under ett tak.Vi skapar en plats där barnens röster hörs klart och tydligt och där deras kreativitet och nyfikenhet står i centrum. Vårt fokus är även att skapa en atmosfär där barnen känner sig trygga att dela sina åsikter och idéer.

Upptäckarna, Äventyret, Barnens gudstjänst, Barnens altare, Upptäck Masthuggskyrkan och skolbesök kommer bli en del av Barnens katedral. Det kommer även finnas möjlighet till studiebesök.

Uppstart

Upptäckarna, 24/1 kl 16-17:15
Äventyret, 25/1 kl 15:30-16:45
Barnens gudstjänst, 4/2 kl 11-12

Upptäckarna är en grupp för dig som går i förskoleklass till årskurs 1. Vi kommer under våren följa tråden i vårt magiska garnnystan. Vi kommer upptäcka platser i kyrkan (men kanske också under kyrkan...) och närma oss kristen tro.

Äventyret är för dig som går i årskurs 2-3. Vi kommer att ge oss ut på ett äventyr där vi undersöker det förflutna och skapar något nytt för framtiden. Allt utifrån barnens nyfikenhet och lust.

Barnens gudstjänst är en gudstjänst i Masthuggskyrkan där barnen med stöd av oss vuxna får möjlighet att fira en gudstjänst utifrån deras lust och glädje. Barnen tar plats på det sätt som de vill och leder oss som är där genom bibelns texter, bön, procession och sång. Vårens tillfällen är 3 mars, 14 april, 19 maj. Alla med start kl.11.

Upptäckarna

En kreativ grupp för barn i årskurs F-1. Vi ses i Masthuggskyrkan!

Barnens gudstjänst

Temat för veckans videogudstjänst är "Att växa i tro".

Äventyret

Rolig och kreativ grupp för barn i årskurs 2-3. Välkommen till Äventyret i Masthuggskyrkan!