Foto: Kelly Sikkema, Unsplash

Utställningar i Masthuggskyrkan 2024

Publicerad Ändrad

Nästa vernissage pågår mellan 27 april - 23 maj med temat FRED.

Fotspår i himmelen, 24 februari

Vernissage lördag 24 februari kl 12 i Masthuggskyrkan med samtal mellan konstnären Maria Wigert och präst Lisa Westberg. Norrlänningen Maria har bott i Göteborg i fyrtio år och har alltid tecknat/målat. Idéerna dyker upp som färdiga bilder eller växer fram vid staffliet. Förutom sitt skapande arbetar Maria på Stadsmissionen. Utställningen pågår från 24 februari till 24 mars 2024.

Oscars vandrande vårutställning, 27 april

Utställningen är en samlingsutställning med många konstnärer verksamma på Oscars frivilligcentral och har temat FRED.  På vernissagen 27 april blir det mingel och musik kl 12 – 13.  Utställningen hänger 27 april till 23 maj. Kyrkan är öppen kl 10 – 16 alla dagar året om (förutom torsdagar då det stänger kl 14).  Varmt välkommen in!

Målningar av Lena Frantzén, 22 september

Vernissage söndag 22 september kl 14 i Masthuggskyrkan med målningar av Lena Frantzén. Utställningen pågår från 22 september till 27 oktober 2024.