Foto: Malin Lingnert

Djupare

Med inspiration från personliga berättelser, konst och kultur borrar vi djupare och fyller på med nya kunskaper i kristen tro.

Onsdagar i Oscar Fredrik

Kvällen börjar kl. 17.30 med Frälsarkransmeditation, en stilla stund i kyrkan och därefter startar programmet vid 18.

3 april – Bibeln i litteraturen

Agneta Arpi leder kvällens träff med böcker och text i fokus.

10 april – Att vara människa

Vad säger de bibliska berättelserna oss om att vara människa? Präst Lisa Westberg.

17 april – Bibeln i litteraturen

En halvtimmes meditation med hjälp av radbandet ”Frälsarkransen”. Välkommen kl. 17.30-18 på onsdagar i Oscar Fredriks kyrka. Foto: Hanna Bodell

Kvällens samtalsledare är Alfred Ingmår.

24 april – Pilgrimsteologi, vad är det?

Åsa Dungården berättar om vandring och sökande, att välja mål och vägar.

1 maj – inget program

8 maj – Spåna inför höstens onsdagskvällar

Har du förslag på ämne eller gäst att bjuda in? Gemensam brainstorming, ta med dina tips!

15 maj – Samtal om Dag Hammarskjöld

Kyrkoherde Anders Leitzinger berättar om författaren och FN generalsekreterarens liv och värv.

22 maj – Bibelstudium

Vi läser och pratar om Johannesevangeliet. Samtalsledare är Anna Österberg, präst.

28 maj – Gemensam terminsavslutning: Knytkalas och öppen scen!

Kom med dina verk - text, musik, dans, sång - vad som helst, på temat ”Att vara människa” Den här kvällen gör vi tillsammans med Masthuggskyrkan!

Thank God it's friday! Illustration med blommor i höstens färger.

19 april - AW med mat & måleri

Äntligen dags för annorlunda After Work i Oscar Fredriks kyrka igen! Den här kvällen använder vi pensel för att uttrycka andligheten.

Oscar Fredriks kyrka, grodperspektiv i altargången.

Gudstjänst

Vi firar mässa tillsammans söndagar kl. 17. Välkommen till Oscar Fredriks kyrka!

Kör i konsert med dirigent i förgrunden.

Konsertprogram

Välkommen till konsert i Oscar Fredriks kyrka! Fri entré.

En vandrare sitter på Storeberget och blickar ut över Gamlestaden och östra Göteborg.

Följ med på pilgrimsvandring!

Vandra tillsammans med andra i och kring Göteborg. Här hittar du hela programmet!

Pilgrimskvällar i Masthuggskyrkan

Tisdagar i Masthuggskyrkan är en mötesplats för pilgrimer. Vi inspireras av personliga berättelser och att hitta nya vägar i livet.