Dalby kyrka i sommarskrud 2024

Dalby församling - en levande kristen gemenskap

Grillkvällar och Caféer under sommaren 2024

Grillkvällarna sker i Eginogårdens trädgård och Caféerna i Prästgårdens trädgård.

Den nya konfirmationsfoldern är ute!

Konsert söndag 8 september klockan 18.00 i Dalby kyrka

Kören Collegium Sanctæ Ceciliæ bildades 2018 på initiativ av Hampus Söndrebo och Jesper Glans, kyrkomusiker inom Svenska kyrkan. Ensemblen är i huvudsak verksam i Skåne och består för närvarande av tio medlemmar enligt fördelningen SATB.

Kontakta oss

Ordinarie telefon- och öppettid mån, ons-fre kl. 10.00-12.00, tis 10.30-12.00. Sommartider gäller vecka 29-32, se nedan vilka dagar som vi har öppet.

NYHETER FRÅN DALBY FÖRSAMLING

Prenumerera via RSS

Konsert med Vox Sonora i Dalby kyrka söndagen 24 november kl. 18.00

Publicerad:

Kören har under terminen sjungit musik av den engelske kompositören Karl Jenkins dessutom blir det uruppförande av ett beställt körstycke skrivit av Dalbykompositören Cornelia Karlsson.

Konsert med minnesmusik fredag 1 november 19.00 i Dalby kyrka.

Alla helgons dags-minnesmusik

Johann Sebastian Bach Mässa i h-moll. Söndag 10 november 17.00 i Dalby kyrka

Publicerad:

Biljetter börjar säljas måndag 7/10 på Dalby pastorsexpedition, vardagar 10-12, Lundavägen 5; Blomsteraffären Knopp & Stjälk, Dalby Centrum, vardagar 9-18, lördagar 9-14. Betala kontant eller med swish.

Konsert i Dalby kyrka söndag 29 september kl.18.00. Vegakören med sin dirigent Christian Schultze

Publicerad:

Vegakören har sin bas i S:t Johannes församling i Malmö och startades 2009.

Kommande Lucia- och julkonserter 2024

Mer information kommer senare