Dörby-Hossmo pastorat söker kyrkomusiker 100%

Vårt pastorat ligger 10 km söder om Kalmar och innefattar tätorterna Smedby och Rinkabyholm med omnejd. Vi är två församlingar, Dörby och Hossmo, med varsin vacker medeltidskyrka där det firas mässa i princip varje sön- och helgdag.  Arbetslaget består av 12 anställda, varav 2 kyrkomusiker.

Hos oss står gudstjänsten i centrum och där har musiken en stor och viktig plats. Pastoratet har en rik körtradition med både barn- och vuxenkörer. Du kommer att få ansvar för två körer, kyrkokören och gospelkören som idag har ungefär 30 sångare i varje. Dessutom ingår förstås att spela på dop, begravningar och vigslar.

Vi söker dig som:

- Har organist- eller kantorsexamen eller motsvarande.
- Är utåtriktad och har lätt för att samarbeta med både arbetslag och frivilliga.
- Känner att du vill vara med och utveckla pastoratets musikliv
- Kan leda körer samt spela på kyrkliga handlingar och gudstjänster
- Vill ta leda och utveckla pastoratets vuxenkörer

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Övrigt
Tjänsten är en tillsvidaretjänst. B-körkort och bil erfordras. Tjänstgöring under dagtid/kvällstid och även helger enligt schema. Vi utgår från att du är medlem i Svenska kyrkan.

Skicka ansökan innehållande personligt brev och CV till: dorby.pastorat@svenskakyrkan.se. Märk ansökan ”Kyrkomusiker”. Tillträde 1 september eller efter överenskommelse.

Kontakt: Kyrkoherde Stefan Sundelin, 0480-383 61
stefan.sundelin@svenskakyrkan.se