Lediga volontäruppdrag

Vill du vara med och göra en insats? Här finns lediga uppdrag!

Lediga volontäruppdrag

Gillar du musik (och har ingenting emot att den spelas högt)?  Vill du bli en del av en unik musiksatsning i centrala Falköping där artister får möjlighet att spela för att göra skillnad för utsatta i Falköping, Sverige och världen? Välkommen som volontär hos Cornerstone Music Club!

Ungefär varannan månad är det spelning i Kyrkans hus på Storgatan 11 i Falköping. Som volontär är du med och förbereder inför kvällen, säljer biljetter, välkomnar gäster, säljer snacks och dricka och hjälper till att plocka i ordning efteråt.

Låter det intressant? Hör av dig till Maria Kristiansson: maria.kristiansson@svenskakyrkan.se eller 0515-77 63 29.

Här kan du läsa mer om Cornerstone.

Café Himmel och Jord i Kyrkans hus har öppet tre dagar i veckan. På måndagar kl 11.30-13.30 serveras en sopplunch till förmån för Act Svenska kyrkan och på tisdagar kl 14.00-16.00 och torsdagar kl 10.00-12.00 är det café.

Café Himmel och Jord i Vartofta samlingslokal har öppet onsdagar kl 15-17.

Vill du vara med och hjälpa till med luncher och caféer. Du kan antingen vara med och förbereda soppan innan serveringen eller finnas med under öppettiderna för att duka, servera, se till att gästerna trivs och hjälpa till med disken efteråt.

Låter det intressant? Ta kontakt med Susanne Erkenborn på telefon 0515-77 63 21 eller e-post susann.erkenborn@svenskakyrkan.se

Många sitter ensamma och längtar efter någon att prata med, någon att dela en fikastund eller en promenad med. Genom att ge lite av din tid kan du göra stor skillnad för en människas välmående och livsmening. Läs mer om besöksgruppen här.

En kista med röda blommor sänks med rep ned i graven.

Vill du bära någon till sista vilan?

Svenska kyrkan Falköping söker fler medlemmar till pastoratets bärarlag.