Gråa moln som drar in över en sjö.
Foto: Gustaf Hellsing /Ikon

Mindra

Välkommen till församlingens "andliga" tankesmedja. Här får vi dit vi dela våra erfarenheter och tankar kring religion, andlighet och teologi.

Onsdagar kl. 15.00 - Forshaga församlingshem
Vårterminen v. 3-21

Ansvarig ledare: per.mathisen@svenskakyrkan.se, 054-875512

Namnet ”Mindra” är inspirerat av den medeltida mystikern Mäster Eckardt, som hävdade att den andliga fördjupningen innebär att dra i från snarare än att lägga till något. Mindra är tänkt att vara församlingens ”andliga” tankesmedja, dit vi kan komma och dela våra erfarenheter och tankar kring religion, andlighet och teologi. Få tips om andlig litteratur, kanske läsa något gemensamt och sedan prata om boken. Mindra är alltså ett andligt forum där alla är välkomna!

Fler verksamheter samma dag

Hjärtats väg

Att vi går hjärtats väg innebär ett regelbundet avstannande, där vi blir tysta, uppmärksamma och lyssnande. Genom yinyoga och meditation kan vi få upptäcka och erfara hur tystnad, stillhet, helighet och medvetenhet kan hjälpa oss att bli mer mänskliga. Välkomna!

En vuxen och ett barn lägger pussel tillsammans.

Öppet hus

En generationsövergripande verksamhet som riktar sig till alla åldrar där du kan komma och gå som du vill under öppettiden. Olika aktiviteter avlöser varandra. Hit kan du bland annat komma för att prata, läsa, pyssla, leka, fika och umgås med andra.