Hitta till oss

Schwedischer Kirchenverein e.V. An der Wolfsweide 54 60435 Frankfurt am Main

Hitta till oss
Kommunalt/till fots:
Ta U5 (tunnelbana) mot Preungesheim från Hauptbahnhof eller t.ex. Konstablerwache.

Stig av vid hållplats Giessener Strasse. Från Hauptbahnhof tar det ca 20 min.
Gå Marbachweg rakt fram över Giessener Strasse och Homburger Landstrasse.
Sväng vänster in på An der Wolfsweide (sista tvärgatan).
Du ser snart ett vitt klocktorn och Svenska kyrkans röda gavel.  Från hållplatsen är det ca 12 minuters gångväg.

Ta S18 (spårvagn) mot Gravensteiner Platz från t.ex. Konstablerwache.
Stig av vid hållplats Walter-Kolb-Siedlung.
Gå "bakåt" och gå över spåren och följ gångvägen.
Sväng höger första tvärgatan som är An der Wolfsweide.
Du ser snart ett vitt klocktorn och Svenska kyrkans röda gavel.  Från hållplatsen är det ca 5 minuters gångväg.

Bil/taxi:
Tänk på att det inte är självklart att taxibilarna tar kreditkort i Tyskland. Vi rekommenderar starkt att alltid ha kontanter tillgängliga. Från city till Preungesheim kostar det ca 15 euro.

Från A5 kör in på A661 mot Frankfurt. Kör riktning mot Friedberger Landstrasse och ta av ”Stadtmitte”. Då kör du på Friedberger Landstrasse. Ta höger vid Friedberger Warte in på Homburger Landstrasse. Följ Homburger Landstrasse till Marbachweg. Sväng höger in på Marbachweg. Sväng vänster in på An der Wolfsweide. Fortsätt tills du kommer fram till ett vitt klocktorn på höger sida. Där finns två kyrkor. Den lilla röda stenkyrkan bakom tornet är Svenska kyrkan.

Från A66 kör du riktning Frankfurt/Main Miquelallee. Kör Miquel -Adickesallee ända tills du kommer till Friedberger Landstrasse. Sväng vänster (man får ta en liten extra gir) och kör till Friedberger Warte. Sväng vänster in på Homburger Landstrasse. Följ Homburger Landstrasse till Marbachweg. Sväng höger in på Marbachweg. Sväng vänster in på An der Wolfsweide. Fortsätt tills du kommer fram till ett vitt klocktorn på höger sida. Där finns två kyrkor. Den lilla röda stenkyrkan bakom tornet är Svenska kyrkan.