Dop och minnesstund i Gustavigården!

Vi hyr ut våra lokaler för dopkaffe och minnesstund, med tillgång till salongen, matsalen, ljusgården samt köket, se bilder nedan. Lokalen rymmer cirka 50 personer.

Lokalerna i Gustavigården

•  Köket

Vårt kök är utrustat med spis, två ugnar, micro, vattenkokare, två stycken kaffebryggare, kyl och frys samt en diskmaskin.

Porslin som kaffekoppar, assietter, tallrikar, vinglas, champagneglas, bestick och uppläggningsfat finns tillgängliga i köket som man kan använda sig av.

Porslin och bestick kollas igenom en gång i månaden för att försäkra oss om att det aldrig ska vara brist på dessa material.

Varje vecka går vi igenom besticken och porslinet för vi vill att allt ska konstant vara i rent skick för alla som hyr, därför är det viktigt för den som hyr att hålla rent efter sig.

• Salongen

Vi rekommenderar att man har salongen i första hand som ett mingelrum, då vi inte vill att man äter där.

• Matsalen

I matsalen ryms ca 36 personer, man får möblera om efter sitt eget tycke och det finns extra bord som kan användas.

Vid matsalen finns två mindre rum, där finns det extra bord och barnstolar.

• Ljusgården

Likaså gäller i ljusgården, där kan man använda rummet efter sitt tycke och man kan använda sig av extra bord och stolar för att kunna möblera.

•  Säkerhet

I närheten av varje rum i lokalen finns det en eller två brandsläckare till hands.    Det finns tre olika utrymmningsvägar som leder ut mot Korsgatan.

Vid varje köksredskap inne i köket finns det en timer som ska sättas på och som sedan stängs av automatik efter ca 60 minuter.

• Funktionsanpassning

Det finns två vägar för att kunna ta sig upp och ner i Gustavigården, den ena är via en trappa vid entrén, den andra är via entréns hiss.

Dörrar och hissar öppnas via en dörröppnare.

Vid ingången till entrén finns det en toalett som är handikappanpassad, framför ljusgården ( i hallen) finns två toaletter, den ena är handikapsanpassad samt har ett skötbord. Våra lokaler är handikappanpassade.

• Miljötänk

Vi i Svenskakyrkan tänker på miljön och dess innebörd därför är vi strikta när det kommer till källsortering, detta gäller även vid uthyrning.

Källsorteringen finns bredvid ljusgården, i hallen.

Varje station är markerad med tydlig text för att man ska kunna källsortera så korrekt som möjligt.

• Städning av Gustavigården efter uthyrning

Vi vill att allt ska se rent och snyggt ut efter uthyrning. Porslin etc som använts ska diskas och ställas tillbaka.

De olika rummen i Gustavigården ska möbleras tillbaka till sin ordinarie plats. Eventuella extra bord och stolar ska plockas undan. Golvet sopas och borden torkas av.

Ser vi att det har missköts kan man komma att bli debiteras med 1500kr.

• Hyrning av Gustavigården

Den som vill hyra Gustavigårdens lokaler ska vara medlem i Svenska kyrkan (behöver inte bo i församlingen) och uthyrningen sker i samband med dop eller begravning i Domkyrkan, eller Mariakyrkan.

Vid dop hos oss finns det möjlighet att låna dopklänning.

Dopklänningarna kan ses i bildspel nedanför.

Vid bokning av lokal för dop och minnesstund kontaktas i första hand kontakta vår

Bokningscentral, telefonnummer: 031- 731 66 00

Via mejl på: gbg.bokning.centrum@svenskakyrkan.se

Därefter kontaktas du av ansvarig personal ifrån Domkyrkoförsamligen för en tid att hämta ut en tagg och för genomgång av Gustavigården.

Varmt välkomna!

Köket i Gustavigården Foto: Michael Ardenheim