Fredags- och lördagsmusik

Fredag 10 maj: Fredagsmusik. Orgelmusik från Värmland. Johnny Larsson, organist i Hammarö. Lördag 11 maj: Sergej Rachmaninov – Pianokonsert nr 3. Förra året framfördes den välkända 2:a pianokonserten i Domkyrkan. I vår har vi glädjen att välkomna ett norskt gästbesök då pianokonsert nr 3 framförs. Även här med orkester-transkription för orgel. Anastasiya Bazhenova, piano och Espen Melbø, orgel.

Psalmgudstjänst i Mariakyrkan!

Välkommen att sjunga kända och mindre vanliga psalmer, ledda av församlingens orgelelever! Lina Lindkvist, musiker. Susanne Olbing, präst. Söndag 19 maj kl 16 i Mariakyrkan, Lilla Stampgatan 3.

Vårens musik i Domkyrkan 2024

Läs mer om vårens konserter och lunchmusik. Vill du ha programmet på papper, finns musikfoldern att hämta i kyrkan!