Konfirmation i Göteborgs domkyrkopastorat

Konfirmation är en unik och viktig upplevelse, där ditt liv står i centrum. Men konfirmation handlar också om mötet med något som är större; det är en upplevelse av gemenskap, tro, utmaningar, glädje, sorg, ansvar, skratt och ny vänskap.

I Göteborgs domkyrkopastorat erbjuder vi två större konfirmationsalternativ. Vi kallar dem Vår och Sommar och även om de kan vara olika i sin form och sitt innehåll är dom båda vägar mot samma mål. Oavsett om du tillhör Haga, Annedal, Johanneberg, Vasa, Domkyrkoförsamlingen eller någon annan församling är du välkommen som konfirmand hos oss. Dessutom erbjuder vi från höstterminen 2024 Veckoläsning i vårt pastorat.

Det finns även konfirmation för tysktalande i Tyska kyrkan och för ungdomar med funktionsvariationer i Stellaverksamheten i Guldhedskyrkan. Du kan läsa mer om våra olika alternativ och anmäla dig här nedanför.

Vår | Lyckebo

Konfirmationsläsning på lördagar och läger på Lyckebo under våren.

Sommar | Lyckebo

Konfirmationsläger på Lyckebo under tre veckor på sommaren.

Veckoläsning | Lyckebo

Veckoläsning med läger på Lyckebo under våren.

Anmäl dig till konfirmation

Anmälan sker via ett externt formulär.

Klicka här

Efter konfirmationen | Bli Assistent

Konfirmationen är aldrig slutet på din relation med kyrkan. Tvärtom! Efter din konfirmation är du varmt välkommen att fortsätta som Assistent i Göteborgs Domkyrkopastorat.

Stella-konfirmation

Konfirmandverksamhet för ungdomar med intellektuella funktionsnedsättningar.

Vuxenkonfirmation

För dig som inte är konfirmerad och vill veta mer om kristen tro.

Konfirmandenzeit

Im August begann die Konfirmandenzeit 2023-2024 für die Geburtsjahrgänge 2009 und 2010. Lies hier mehr darüber!

Gå på gudstjänst

Registrera ditt gudstjänstbesök och läs mer om alla våra gudstjänster.

Lägerinformation

Här samlar vi all information inför våra Helg- och Huvudläger.

Blanketter och information

Här hittar du blanketter och information för konfirmander och förälder.