Leva vidare - samtalsgrupp för dig som sörjer en närstående

Sorgen blir ofta lättare att ta sig igenom om vi får möjlighet att dela den med andra. Därför erbjuder Svenska kyrkan en sorgegrupp för dig som förlorat en närstående. Just nu är gruppen fulltecknad, anmäl gärna ditt intresse inför nästa.

Anmäl dig gärna ditt intresse nedan.

En del av oss försöker komma undan sorg genom att inte tala om den. Vi tänker att den blir lättare att bära då. Erfarenhet och forskning visar dock att det ofta är
precis tvärtom. Sorg blir lättare att uthärda och ta sig igenom när vi har möjlighet att dela den med andra.
Därför erbjuder Svenska kyrkan i Göteborgs centrum en sorgegrupp för dig som förlorat en närstående. Det kostar ingenting att delta. Om du vill får du gärna
ge ett bidrag till våra diakonala verksamheter.
Vi erbjuder åtta platser i varje grupp och vi rekommenderar att det gått minst tre månader sedan din förlust när samtalsgruppen startar.

När?
Vi möts onsdagar kl 15.30-17.30 vid sex tillfällen.

Domkyrkans lokaler, Kyrkogatan 28 i Göteborg

Mer info och anmälan: