Foto: Johannes Frandsen /Ikon

Fördjupning migration

En serie fristående kurser med fördjupning av olika teman som rör migration och ömsesidig integration. Ett kurstillfälle innehåller metodik, goda exempel, teologisk förankring, fika och lunch. Hur agerar vi i mötet med människor i papperslöshet? Tisdag 23 apr 2024 13.00, Göteborg. Makt tillsammans, en kyrka underifrån. Onsdag 5 jun 2024 9.00, Göteborg

Teman för dagarna kan vara psykosocialt stöd, språkcaféer, hållbarhet i arbetet, community organizing, människor i papperslöshet, konversion i asylprocessen, interreligiösa relationer med mera. Vi kommer att möta föreläsare från akademin eller med stor erfarenhet av dessa fält.

Makt tillsammans, en kyrka underifrån

En kursdag om metodiken Community Organizing. Hur kan församlingen vara med i kamp för social, ekonomisk och ekologisk rättvisa tillsammans med andra lokala aktörer?

Fler delkurser publiceras i nästa kurskatalog.