Uppdragstjänster Kommunikation

Inom kommunikationstjänsten är det stort fokus på de årsbaserade rutinerna så som kampanjer och marknadsföring av verksamheter och arrangemang, vilket är en förutsättning för att synliggöra kyrkan i samhället och uppmuntra till delaktighet.

Vi tar ansvar för det kontinuerliga arbetet med kommunikation, vilket innefattar hantering av terminsprogram, nyhetsbrev, annonsering, samt grafisk produktion och webbpublicering i samband med kampanjer och terminsprogram.

Vårt förhållnings­sätt är att stötta ett professionellt kommunikations­arbete genom strategiska och operativa processer. Genom att arbeta enligt gemensamma och standardiserade rutiner för alla som anlitar stiftskansliets kommunikationstjänster effektiviserar vi arbetet. Likadant arbetssätt gör det också möjligt för oss att arbeta i team vilket minskar sårbarheten.

Våra stiftskommunikatörer har fackutbildning, gedigen erfarenhet av både Svenska kyrkan och branschen. Stiftskansliets kommunikatörer har stor erfarenhet och kan hjälpa er till en effektiv kommunikation och att säkra upp att rådande policys, lagar och förordningar följs.

Enheter som vill ansluta sig till kommunikationstjänsten får hjälp med förberedelsearbetet.

Tilläggspaket

Som ett komplement till Kommunikation kvalitet och Kommunikation volym erbjuder vi tilläggspaket för att ge stöd i hela den kommunikativa livscykeln. Vi erbjuder tjänster för arrangemang, opinionsbildning, sociala medier, tidning och rådgivning. Läs mer här om våra tilläggspaket.

Kontakta oss gärna för att ansluta eller veta mer! kom.gbgstift@svenskakyrkan.se

Grundtjänster kommunikation

Inom grundtjänsten är det stort fokus på utveckling, samordning och stöd för att tillsammans synliggöra kyrkan i samhället.

Kurser och arrangemang Kommunikation

Vi erbjuder ett brett utbud av kurser, program och nätverksträffar inom kommunikation och kommunikativt ledarskap. Konkreta verktyg, inspiration och med nära kopplingar till kärnverksamheten. Vi kan också skräddarsy kompetensutveckling för ditt arbetslag.