Foto: Getty Images

Kommunikativt ledarskap

Med hjälp av genomtänkt kommunikation och en struktur som stödjer dig och dina medarbetare kan du som kommunikativ ledare åstadkomma ett effektivt arbetsflöde och ett gott arbetsklimat. Torsdag 7 nov 2024 8.30, Göteborg

Genom en kommunikativ organisation skapar du som ledare förutsättningar för delaktighet och samverkan. Kursen ger dig kunskaperna du behöver för att skapa en kommunikativ organisation. Du får förståelse för hur du kan kommunicera effektivt och vilka verktyg du kan använda. Du får insikt om hur du kan organisera din information och dialog för att stödja ditt sätt att leda och utvecklar din förmåga att vara tydlig och säker i olika situationer.

Kursen vänder sig till dig som är kyrkoherde eller kansli-/administrativ chef i församling eller pastorat.

1000 kr
Fika och lunch ingår

Torsdag 7 november 2024 08.30–16.00, Stiftskansliet i Göteborg
Anmäl dig här senast den 28 oktober 2024 (för dig med svenskakyrkan.se-adress)