Foto: Adam Haglund

Bokreleasekonsert med Mikael Wiehe fredag 29 september 2023 kl. 19.00 i Betlehemskyrkan.

Nyhet Publicerad

Musiker och körsångare tolkar sångerna ur den nya boken "Vid högtidliga tillfällen". Samtal mellan Mikael Wiehe och Robert Eriksson, pastor i Betlehemskyrkan. Fri entré.

Mikael Wiehe är en av våra mest uppskattade låtskrivare och musiker genom tiderna. Han är mest känd för sitt samhällsengagemang, men i sin nya bok ”Vid högtidliga tillfällen”, har Mikael samlat sånger om tro och existentiella frågor. Flera av sångerna rör de stora händelserna i livet som dop, vigsel och begravning.

Mikael Wiehe slutade att vara aktiv musiker med en hyllad avskedsturné 2022. Därför blir det några av Göteborgs främsta musiker, tillsammans med körsångare från Betlehemskyrkan, som tolkar Mikaels sånger.

Mikael Wiehe är med under kvällen och samtalar om boken och sin låtskatt med Robert Eriksson (författare, musiker & pastor i Betlehemskyrkan). Och, vem vet, kanske överraskar Mikael med lite sång mot slutet av konserten trots allt?

Arrangörer: Svenska kyrkan Se människan och Betlehemskyrkan

Tid: Fredagen den 29 september 2023 kl. 19.00