Foto: Carina Frykman

Samtal om de stora frågorna - inspirationskälla för samtalsgrupper!

Nyhet Publicerad Ändrad

Se människan-scenens samtal finns samlade kategorivis, fria att använda som utgångspunkt för samtal i församlingar, som personalfortbildning, i bokcirklar med mera. Nu finns även 2023 års författarsamtal och seminarier här! Studiematerial från Sensus ingår för de som önskar.

Se människan-samtalen från 2018 och framåt finns samlade i tolv kategorier, så att du enkelt kan leta fram ett samtal som belyser det ämne du söker. Ni kan exempelvis sitta tillsammans i en grupp och titta på ett 20-minuterssamtal och därefter samtala själva om tankar det väckt. Några längre seminarier på 35 respektive 45 minuter finns också tillgängliga. Man behöver inte ha läst boken som samtalet kretsar kring, utan det är ämnet i sig som det går att prata vidare om.

Sensus studieförbund medverkar på Se människan under Bokmässan i Göteborg med Samtal fortsätter, där Sensus efter vissa scensamtal ger möjlighet för publiken att samtala vidare om vad man har sett och hört. Där medverkar en ledare och man utgår från tre frågeställningar runt en tanke och en känsla efter samtalet. För de som vill använda Sensus metodik finns information och guide som pdf.

Dessa samtal, som ligger på Youtube, går att använda för alla församlingar och andra grupper över hela Sverige.

Här kan du läsa mer och leta fram dina ämnen och favoritförfattare.