En person håller i en mobiltelefon. Det strömmar hjärtan och emojis från skärmen upp i luften.
Foto: Getty images

Kyrka på nätet

Upptäck hur du kan stärka Svenska kyrkans närvaro och engagemang online med vår kurs om att vara kyrka på nätet. Vi erbjuder praktiska verktyg och inspirerande råd för att lyfta fram ditt dagliga arbete i den digitala världen. Ges på förfrågan

I den digitala tidsåldern har internet blivit en nyckel till att fördjupa relationen med församlingsmedlemmar. Genom att vara aktiv online kan vi dela berättelser, skapa dialog och skapa meningsfulla samtal som sträcker sig bortom fysiska platser.

Oavsett din roll i Svenska kyrkan kan du lära dig att använda internet som ett kraftfullt verktyg. Vår kurs lär dig att skriva för webben, använda kreativa bilder, filma med din mobil och bemästra sociala medier. Halvdagsutbildning på stiftskansliet eller i församlingens lokaler med uppföljande digital träff för att stödja din utveckling.

Fika och lunch ingår.

Ges på förfrågan.