Foto: Johanna Wagnborg

Nya chefer och kontaktpersoner inom ekonomifunktionen

Nyhet Publicerad

Helena Ceder och Armine Kirakossian blir nya chefer för ekonomifunktionen på Göteborgs stift från och med 1 juli.

Då Maria Frykberg blir ny sektionschef för kommande Ekonomiservice på Kyrkokansliet från och med september delas nuvarande ekonomienhet på två enheter som får varsin chef. Helena Ceder blir chef för ekonomiassistenterna och Armine Kirakossian för ekonomerna. Helena och Armine har arbetat hos oss som teamledare för respektive enhet under flera år och är därför båda väl insatta i verksamheten.

Ny kontaktperson för församlingar och pastorat som är intresserade av ekonomitjänsten på Göteborgs stift är Armine Kirakossian. Redan anslutna församlingar/pastorat kommer ha antingen Armine eller Helena som kontaktperson, enligt uppgift direkt från dem. Ansvaret där är i huvudsak uppdelat geografiskt.

Vi önskar Maria Frykberg lycka till på nya arbetet och ser fram emot ett fortsatt nära samarbete!

Vill du veta mer? Kontakta oss gärna!