Someday

Someday är en heldag fylld av inspiration, nya insikter och konkreta case från några av de mest intressanta talarna och organisationerna. Det blir en dag som får hjärnan att gå på högvarv och samtidigt ser till att fylla anteckningsblocket med konkreta idéer att ta med dig i det egna kommunikationsarbetet. Onsdag 22 maj 2024 8.30, Mölnlycke

Someday (Social media day) är till för dig som är engagerad i den digitala närvaron för din kyrka. Oavsett om du arbetar med sociala medier, digital kommunikation eller helt enkelt vill utforska nya möjligheter, kommer du att hitta värdefulla insikter här.

Självklart ingår frukost, lunch och fika. Dessutom bjuder vi in till After Conference direkt efter Someday. Se det som en vidareutbildning och även en chans att mingla och träffa kollegor från hela stiftet.

1950 kr om du bokar senast den 15 mars 2024.
Fika och lunch ingår

2500 kr om du bokar 16 mars–8 maj 2024.
Fika och lunch ingår

Onsdag 22 maj 2024 8.30–17.00, Råda rum, Mölnlycke
Anmäl dig här senast den 8 maj 2024

Andreas Karlsson

Göteborgs stift

Kommunikatör, Församlingsstödsenheten

Mer om Andreas Karlsson

Arbetar deltid och är primärt tillgänglig onsdagar, via e-post och teams.

AI som workbuddy

Foto: Stina Stjernkvist

Emanuel Karlsten ger oss en guidning genom generativ AI:s möjligheter och hur vi kan använda detta i vårt arbete som kommunikatörer.

Emanuel föreläser om digitalisering, sociala medier samt hur demokrati och samhälle påverkas av ett förändrat medielandskap. Han engageras bland annat av GP och Nyhetsmorgon för att trendspana och har vunnit Stora Journalistpriset.

Vad skall vi säga och hur säger vi det?

Fredrika Widefjärd hjälper oss att gå från information till relation i våra kanaler.

Fredrika kommer från byrån Snacka Snyggt som grundades av Elaine Eksvärd och vars motto är GÖR DIG INTE SMART – GÖR DIG FÖRSTÅDD. Snacka Snyggt engageras bland annat av företag och organisationer som Volvo, Göteborgs stad och Telia.

LinkedIn – ett verktyg för varje församling

Pär Österlund hjälper oss med insikter och tips på hur vi kan stärka närvaron på Linked In. Skall man primärt närvara som person (ambassadör) eller är det organisationen som skall vara avsändare? Eller kanske både och?
Pär är kyrkoherde i Finspångs församling som ligger i norra Östergötland och har en tydlig närvaro på LinkedIn med över 4000 följare. Fokus i hans flöde ligger på ledarskapsfrågor och en tydlig linje med inlägg som skapar grund till reflektion och insikt.