Foto: Ikon

Tillitens kyrka - idealitetsnätverket

Nätverksträff om delaktighet och engagemang i församlingen med fokus på hur vi skapar tillit i organisationen och hur gör vi det enkelt för den som vill engagera sig ideellt. Tisdag 21 maj 2024 13.00, Göteborg

Denna träff handlar om tillitens betydelse för församlingsgemenskapen, organisationen och för hur vi skapar goda möjligheter till delaktighet och engagemang.
Vi kommer att lyssna till ett (förinspelat) föredrag av biskop Åsa Nyström, Luleå stift om Tillitens kyrka  och reflektera tillsammans kring vad detta betyder i våra egna sammanhang.

Vi presenterar också Ideellt Forums nya satsning Spår av idealitet, som i korthet handlar om att ringa in några viktiga förutsättningar för hur delaktighet och engagemang ska kunna växa och utvecklas. Inom ramen för satsningen kommer det erbjudas olika typer av material och stöd .

Det blir tillfälle för var och en att dela sina erfarenheter av hur möjligheterna till ideellt engagemang och delaktighet i församlingen ser ut, vilka utmaningar som finns och vilka möjligheter som öppnar sig.

Nätverksträffen är tänkt i första hand för samordnare av idealitet och andra engagerade i utvecklingen av delaktighet och medarbetarskap i församlingen. Vi möts och delar erfarenheter och goda exempel. Vi följer utvecklingen, tar upp aktuella frågor och önskemål från medlemmar i nätverket.

Kostnadsfritt
Fika ingår