Foto: Andreas

Drop in-vigsel

Drop in-vigsel i Husaby kyrka lördagen den 21 september 2024. Kom ihåg att skaffa hindersprövning från Skatteverket inför er vigsel.

Välkommen till Drop in-vigsel i Husaby kyrka lördagen den 21 september 2024 kl. 11:00-17:00. Ett enkelt sätt att vigas och säga ja till varandra och till ett liv tillsammans – ingen föranmälan krävs.

Minst en av er behöver vara medlem i Svenska kyrkan. Här kan du läsa mer om hur du ansöker om medlemskap.

HINDERSPRÖVNING
Innan ni kan vigas måste ni ansöka om hindersprövning hos Skatteverket. Ni ansöker genom att fylla i en blankett som ni skickar in till Skatteverket. Det är viktigt att ni lämnar in er ansökan i god tid före vigseln.

Ta med giltig hindersprövning, legitimationer och en eller två ringar till Drop in-vigseln.

Anmäl er i Husabygården (den röda byggnaden brevid Husaby kyrka) den 21 september - där inskrivningen sker.

Ni kan välja mellan att vigas inne i Husaby kyrka eller utomhus vid Tusenårsaltaret omgiven av vacker utsikt över ängar, hagar och planteringar.

Vi tillhandahåller präst, musik och kyrka.
Våra samarbetspartners (som presenteras inom kort) kommer att binda brudbuketter, corsage och dekorera kyrkan, Tusenårsaltaret och Husabygården med blomsterarrangemang.
Drop in-vigseln är kostnadsfri för brudparet!

På plats kommer det finnas en fotograf från Emelies fotografiska.
De brudpar som vill, kan få sin vigsel fotograferad och sedan köpa bilderna från Emelies fotografiska. (bilderna säljs styckvis)