Donation

Vår församling behöver ditt stöd!

Vår församling är i stort behov av donationer. Eftersom vi är en utlandsförsamling finns ingen kyrkoavgift (kyrkoskatt som det ibland kallas) som i Sverige. Medlemsavgiften för att vara med i församlingen är frivillig. Därför är vår ekonomi usel. Vi äger inga byggnader i Grekland och vi är få anställda. Den ekonomiska krisen i Grekland och pandemin gör att vi blöder!

Din gåva betyder väldigt mycket! Det finns en ekonomisk baksida på det mesta, även när det gäller att vara Kyrka. Genom donationerna får vi möjlighet att fira gudstjänst, bedriva diakonal verksamhet och bygga församlingsgemenskap.

Du kan när som helst ge kontanta gåvor när du är här hos oss. Du kan också göra en överföring till vårt bankkonto. Lägg märke till att du kan göra en månatlig överföring av samma summa; det kan vara en idé som kanske passar dig. Då dras en summa varje månad automatiskt, utan att du behöver göra något.

Om du vill göra en personlig insamling via Facebook till vår församling, går det naturligtvis utmärkt att göra så. Istället för att få presenter till din födelsedag eller namnsdag, ber du dina vänner att sätta in en summa pengar till vår församling genom ett Facebook-inlägg.

Du kan också testamentera till församlingen.

Svenska kyrkan i Greklands uppgifter för insättning på våra bankkonton:

Swedbank, om du för över pengar från Sverige: Trossamfundet Svenska kyrkan, clearingnummer 83816, kontonummer 923163247-3.

Swedbank, om du för över pengar från något annat land än Sverige: IBAN SE56 8000 0838 1692 3163 2473. Konto 8381-6, 923 163 247-3. BIC SWEDSESS.

Alphabank: IBAN: GR66 0140 2560 2560 0200 2002 503. BIC: CRBAGRAAXXX. ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΤΗΣ ΣΟΥΔΙΑΣ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ (Church of Sweden in Greece)