Barn- och ungdomsverksamhet

I Hallsbergs församling finns många aktiviteter för dig och ditt barn, både för de yngsta bebisarna och de lite äldre barnen. Det finns också ungdomscafé, konfirmationsundervisning och utbildning för unga ledare. Välkomna!

Några barn sitter och målar varandras ansikten med pennor.

LUX - grupp för barn åk. F-3

Var med och ha skoj!

Öppna förskolan för barn och föräldrar

Öppna förskolan är en mötesplats för barn och föräldrar. Här kan du och ditt barn leka, umgås med andra barn och föräldrar och få en mysig och trivsam stund tillsammans.

Ungdomsgruppen

Ungdomsgruppens motto är det dubbla kärleksbudet ”behandla andra som du vill bli behandlad”. Här får du vara precis som du är. Ta med dig en vän eller kom för att träffa andra i din ålder – det är en perfekt plats att träffa nya vänner på!

Ung ledare

Minns du din konfirmandtid med glädje? Tyckte du att den gick alldeles för fort? Vill du och dina kompisar fortsätta ha roligt i kyrkan. Då kanske du vill bli Ung ledare?

Välkommen till konfirmation!

Livet är ett spännande äventyr där det finns mycket att utforska – och utforska är precis vad vi ska göra! Genom vänskap, samtal, läger, skratt och äventyr pratar vi om stora frågor som Var kommer vi ifrån? Vart är vi på väg? Vad tror jag på? Vem är Gud? Hallsbergs församling bjuder in dig till att vara med om ett roligt, lärorikt och spännande konfirmandår.